نرم افزار Surpac Minex

نرم افزار Surpac Minex

نرم‌افزار Surpac Minex

 این نرم افزار از معروف‌ترین نرم افزارهای زمین شناسی و معدنی است که  عملیات استخراج زیرزمینی، روباز، پروژهای اکتشافی و … را در بیش از ۱۳۱ کشور پشتیبانی می کند . این نرم افزار توسط شرکت Geovia خریداری شده و بروزرسانی نرم افزار توسط این شرکت انجام می شود .

این نرم افزار به واسطه سادگی در کاربرد و محیط گرافیکی سه بعدی قدرتمند، توانسته است تمامی احتیاجات مخاطبان خود را برآورده سازد .

برخی از امکانات این نرم افزار جامع عبارتست از :

  • ساخت مدل زمین شناسی و بلوکی
  • اجرای مطالعات زمین آماری
  • طراحی و برنامه ریزی معدن با هرنوع ماده معدنی و هرنوع گسترش و هر روش استخراجی
  • تخمین ذخیره

محیط گرافیکی و طراحی آرام، توانایی طراحی در محیط سه بعدی، استفاده از دیتابیس کم حجم و سبک، تولید فایلهای سبک، روشهای منطقی تر در بخش طراحی و… از مزایای این نرم افزار به شمار می آید. کمپانی Surpac Minex سعی کرده با ارائه هر نسخه جدیدتر از این نرم افزار تواناییهای آن را افزایش دهد. از جمله این تغییرات می توان به بخش بهینه سازی بوسیله روش لرچ و گروسمن و مخروط متحرک اشاره کرد که از نسخه ۵ به بعد می توان آن را مشاهده کرد. از تغییرات عمده دیگر می توان به افزایش تواناییهای مربوط به بخش زمین آمار این نرم افزار اشاره داشت.

کلیات کار با این نرم افزار نیز مانند Data Mine است. کمپانی تولید کننده سعی کرده تا با کاهش قیمت این محصول ، بازار را از آن خود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!