نرم افزار Mapinfo Discover

نرم افزار Mapinfo Discover

Mapinfo Discover

 Mapinfo Discover با نام قبلی Encom Discover یک پکیج جی آی اس کامل برای تلفیق، نقشه برداری و تجزیه و تحلیل اطلاعات علوم مکانی است. این برنامه برای متخصصین و محققان رشته های مختلف حفاری معادن، ژئوفیزیک، ژئوشیمی و فعالان حوزه علوم زمین شناسی کاربردهای زیادی خواهد داشت. این برنامه کاربرد ایده آلی برای برنامه ریزی مکانهای مناسب برای اکتشاف و حفاری دارد. همچنین با قابلیتهای آنالیز مختلفی که در اختیار متخصصین قرار میدهد امکان ارزیابی ژئوتکنیکی کامل و مانیتورینگ شرایط فیزیکی یک منطقه را فراهم میکند.

این نرم افزار جزء پیشرفته ترین آنالیزگرهای رستری شبکه ای محسوب میشود و قادر است در پروژه هایی با مقیاس بسیار بزرگ با ضریب اطمینان بالایی به کار گرفته شود. تمامی تصاویر رستری تهیه شده هر چند با کیفیت بالا به راحتی در این برنامه شبکه شده و در زمانی کوتاهی آنالیز میشود. در این برنامه امکان استفاده از انواع تصاویر ماهواره ای، هوایی، نقشه های ژئوشیمیایی خاک، مدلهای دقیق LIDAR وجود دارد و برای هر یک از انواع بیان شده گزینه های تحلیلی و قابلیتهای مجزایی در نظر گرفته شده است.

مزیت استفاده از برنامه هایی همچون Mapinfo Discover بصری سازی داده هاست. ذهن انسان با داده های متنی ارتباط خوبی برقرار نمیکند. ولی وقتی مجموعه ای از داده ها و تحلیلهای مرتبط در غالب تصاویر گرافیکی و واضح با رنگهای تفکیک شده آن هم به صورت سه بعدی نمایش داده میشود. درک دامنه مسئله و بررسی راه حلهای ممکن بسیار آسانتر خواهد شد. برنامه ظاهر گرافیکی ساده و مرتبی دارد و برای قسمتهای مختلف راهنمای کاملی در نظر گرفته شده است که در صورت بروز ابهام میتوان از اطلاعات آن به عنوان یک مرجع استفاده کرد. این نرم افزار در واقع شکاف ایجاد شده بین GIS و سیستم های اکتشاف معدن را به صورت کامل پر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!