گزارش آماری آهن

گزارش آماری آهن

گزارش آماری آهن 

آهن چهارمین عنصر فراوان در زمین بوده و اکسید آن حدود ۵ درصد از پوسته زمین را شامل  می شود. کانیهای معدنی رایج سنگ آهن عبارت از هماتیت ( Fe2O3 ) و مگنتیت ( Fe3O4) می باشد. کانسارهای آهن در سنگهای ماگمایی و رسوبی یافت میشوند و كانسارهاي آهن رسوبي ۹۰ درصد ذخيره آهن دنيا راشامل مي شوند. سن این نوع کانسارها اغلب پركامبرين است.

آهن از جمله با ارزش ترین مواد معدنی فلزی است که به عنوان ماده اولیه در صنایع مختلف کاربرد داشته و نقش بسیارمهمی در توسعه صنعتی کشورها ایفا می کند. همچنین سنگ آهن ماده اولیه تولید فولاد است که کاربرد بسیار گسترده ای در توسعه زیرساخت ها، راه سازی، حمل و نقل، ماشین آلات و … به خصوص در کشورهای در حال توسعه دارد. بر اساس آمار موجود، در حدود ۷۰ درصد از ذخایر سنگ آهن جهان در چهار کشور استرالیا، برزیل، روسیه و چین شناسایی شده است. چين یکي ازبزرگترين مصرف كنندگان سنگ آهن دنيا بوده و جزء بزرگترين توليد كنندگان فولاد در جهان نیز مي باشد.

پایگاه ملی داده های علوم زمین سعی نموده با انتشار مستمر گزارشات آماری در حوزه معدن در دوره های زمانی مشخص، ضمن کمک به فراهم نمودن شفافیت در فضای کلان اقتصادی کشور، دسترسی فعالان این حوزه را به اینگونه اطلاعات تسهیل نماید.

گزارش پیش رو به بررسی آماری وضعیت آهن در ایران در توالی زنجیره تأمین این ماده معدنی با سرفصلهای زیر پرداخته است.

فرآیند تولید آهن

-ذخایر

-تولیدات آهن خام (سنگ آهن)

-معادن آهن

-تولید محصولات آهن

-تجارت آهن

-صادرات

-واردات

-قیمت

-مصرف

– شرکت های فعال

– اقتصاد آهن در ایران

– ارزش تولیدات

– هزینه های تمام شده

– ارزش افزوده

– اشتغال معادن

– بهره وری

گزارش را از این قسمت مشاهده  بفرمائید :

گزارش آماری آهن.PDF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!