گزارش آماری طلا

گزارش آماری طلا

گزارش آماری وضعیت طلا در ایران و جهان

از هزاران سال پیش طلا بصورت تکه های درخشان زرد رنگ در طبیعت و در بستر رودخانه ها یافت شده و بشر را مجذوب خود کرده است.

خلوص، جا، درخشندگی، رنگ زیبای طبیعی، مقاومت در برابر کدر شدن و همچنین قابلیت انعطلاف آن، باعث شده تا کار کردن با طلا و نگهداری از آن بسیار لذت بخش و دلپذیر باشد.

طلا در طول تاریخ همواره یک ابزار قدرتمند در تعامات جوامع بوده و از داد و ستد تا ساخت ابزارهای مختلف ،روابط سیاسی- تجاری ملت ها و بسیاری کاربردهای دیگر همواره نقش پر رنگ خود را ایفا نموده است.

در جهان امروز نیز بازار بــزرگ و پیچیده طلا بازیگر مهم صحنه اقتصاد، سیاست، فرهنگ و تکنولوژی نوین است. این فلز ارزشمند در تمام قاره ها بجز قطب جنوب معدنکاری می شود، به سرتاسر جهان حمل می شود تا تصفیه و خالص سازی شده و به شکل های گوناگون به مشتری ها فروخته شود .

بر اساس اعلام سازمان های بین المللی، میزان کل فلز طلای موجود در ذخایر معدنی جهان در سال ۲۰۱۶ برابربا ۵۷ هزار تن بوده و استرالیا با ذخیر حدود ۹۵۰۰ تن طلا (معادل با ۱۶٫۷ درصد ازکل ذخیره جهان) در رتبه اول قرار داشته است.روسیه، آفریقای جنوبی و اندونزی در رتبه های بعدی قرار دارند.

بر اساس گزارش انجمن جهانی طلا World gold council مقدار ذخایر رسمی طلای جهان که بصورت شمش و نظایر آن در بانک مرکزی کشورها نگهداری می شود.

در ماه نوامبر۲۰۱۷ برابر با  ۳۳٫۵ هزار تن بوده است. کشورآمریکا با داشتن ۸٫۱ هزار تن طلا در رتبه اول این فهرست قرار دارد و آلمان ایتالیا، فرانسه، چین ایتالیا، و روسیه در رتبه های بعدی قرار دارند. در این فهرست، صندوق بین المللی پول با داشتن ۲٫۸هزار تن طلا پس از آلمان قرارداشته است. براین اساس، ایالات متحده به تنهایی در حدود یک چهارم ذخیره طلای دنیا را در اختیار دارد و تقریباً همین مقدار نیز در اختیار سه کشور اروپایی آلمان، ایتالیا و فرانسه است.

در گزارش زیر که توسط پایگاه ملی داده های علوم زمین کشور تهیه شده است به بررسی وضعیت طلا با عناوین زیر پرداخته شده است :

ذخایر  -معادن – تولیدات – بازیافت -تجارت طلا- صادرات – واردات – قیمت مصرف – شرکت های فعال طلا -اقتصاد طلا در ایران – ارزش تولیدات – هزینه های تمام شده – ارزش افزوده – اشتغال معادن طلا- بهره وری طلا

این گزارش مفید را در فایل زیر ببینید :

گزارش طلا.PDF

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!